Go Award Winner 2011: James Skidmore, University of Waterloo/ Vainqueur de la récompense GO 2011: James Skidmore, Université de Waterloo

James Skidmore from the University of Waterloo is the recipient of the 3rd Annual GO Award. GO stands for German Online and the award, jointly administered by GermanStudies.ca and the CAUTG, and sponsored by the DAAD, recognizes the often less appreciated work that German instructors put into course design and the development of teaching materials.

James Skidmore's German 271/272: German Thought & Culture is an online course that teaches German cultural history from its beginnings all the way to the 21st century. The selection committee members lauded the course's extremely rich and flexible learning environment that supports learning in multiple ways. Introductory and explanatory information about using the course and the course content is clearly presented. Materials and assignments are all clearly marked, easy to find, and available through multiple paths.The committee highlighted the wide range of resources and tools students can access to enhance their learning experience. The materials include videos, primary sources, links to scholarly websites, exercises for the different course units, and excerpts from lectures with the accompanying PowerPoint presentations. Different types of engagement - including factual comprehension, textual analysis, and "field trips" - encourage learners to explore ways in which historical cultural objects leave their mark on contemporary Germany. Structured Study Forums and the informal Question & Answer Forum, where students can post any question about the course, provide ample opportunities for student interaction. The committee found the recorded Prof Moments - mini lectures highlighting key aspects of the material, with some attractive interactive elements - both entertaining and visually appealing. The website is easy to navigate considering the selection and variety of resources made available, and it is rewarding to use.

 

In sum, James Skidmore's GER 271/272 uses online technologies in the most targeted, effective, and appealing manner. It employs new communication technologies in a thoughtful, pedagogically sound, and productive way and can be considered a model for long distance education in the field of German Studies.

Florentine Strzelczyk & GO Award Selection Committee  (Michael Boehringer, Sandra Hoenle, Thomas Lornsen, Oliver Schmidtke)

Vainqueur de la récompense GO 2011·: James Skidmore, Université de Waterloo

James Skidmore de l'université de Waterloo a été nommé vainqueur de la récompense GO. GO signifie German Online, et le prix, géré conjointement avec GermanStudies.ca et le CAUTG, ainsi que sponsorisé par le DAAD, récompense le travail de professeurs d'allemand quant à l'élaboration et au développement de leurs projets pédagogiques, tâche n'étant pas appréciée à sa juste valeur.

Le cours d'allemand 271/272 de James Skidmore sur la culture et la pensée allemandes est un cours en ligne qui enseigne la culture historique allemande depuis son début jusqu'à nos jours. Les membres du comité de sélection ont loué ce cours pour son extrême richesse et son environnement de travail flexible permettant des techniques d'apprentissage variées. Des informations quant à l'introduction et à l'explication de ce cours sont disponibles et présentées de manière claire. Le matériel pédagogique, ainsi que les différents devoirs sont simples à trouver et accessibles de différentes manières.

Le comité a mis en relief la facilité avec laquelle les élèves peuvent trouver une grande variété de ressources et d'outils pour faciliter leur recherche et maximiser leur expérience d'apprentissage. Le matériel pédagogique inclus·: des vidéos, des sources primaires, des liens vers des sites académiques de recherche, des exercices, et des extraits de cours magistraux avec leur version Power Point. Un certain nombre d'obligations – telles que des exercices de compréhension, des analyses textuelles, des sorties éducatives – encouragent les élèves à explorer les différentes manières avec lesquelles les objets culturels historiques laissent leurs marques sur l'Allemagne contemporaine. Les forums 'études structurées' et 'questions/réponses informelles', où les élèves peuvent poser toutes les questions qu'ils souhaitent concernant le cours, fournissent autant d'opportunités d'interactions entre élèves. Le comité a trouvé la section 'les moments de prof' –des cours magistraux miniatures qui soulignent les aspects essentiels du cours de manière attractive - à la fois divertissant et visuellement parlant. La navigation du site internet est très simple, surtout au regard du nombre de ressources disponibles.

En somme, le cours GER 271/272 de James Skidmore utilise des ressources technologiques en ligne de manière très précise, efficace et attractive. Il emploie ces ressources de manière réfléchie, pédagogiquement solide, et peut être considéré comme un modèle d'éducation à longue distance dans le domaine des études allemandes.

Florentine Strzelczyk et le Comité de Sélection GO (Michael Boehringer, Sandra Hoenle, Thomas Lomsen, Oliver Schmidtke)